Kahdeksas viikkoni Australiassa

Tämä viikko oli erilainen kuin muut sillä oli koe viikko.  Minun koulussani se tarkoittaa sitä, että viikolla koulussa ei tarvitse muuten olla kuin vain koetta tekemässä. Minulla oli tällä viikolla kuusi koetta, maanantaina minulla oli social science koe, tiistaina uskonto, keskiviikkona matematiikka, torstaina kemian ja laki tiedon koe, viimeinen koe oli perjantaina ja se oli englannin koe eli esseen kirjoitus Roomeosta ja Juuliasta.

Maanantaina koulun jälkeen vietin iltapäivän ensin koiran kanssa lenkillä ja sitten kahden koulukaverin kanssa viettäen aikaa läheisessä puistossa. Maistoin myös uutta jälkiruokaa, jota kutsutaan Pavolovaksi.

Tiistaina kokeen jälkeen vietin hetken aikaa kauppakeskuksessa parin kaverin kanssa ja otin julkisen liikenteen bussin ensimmäistä kertaa kotiin. Postissa tuli myös Rotary viiri Samppalinnan klubiltani.

Keskiviikkona host-äitini haki minut koulusta ja menimme läheiseen kasvitieteelliseen puutarhaan kahville ja katsomaan kilpikonnia, jotka elävät vedessä siellä.

Torstaina söin aamupalaksi lähintä vasiketta ruisleivälle siirapilla ja voilla, lounaan kanssa söin koulun kahvilasta mehujään. Illalla menin lenkille koiran ja host vanhempieni kanssa.

Perjantaina kokeen jälkeen vaihdoimme muutaman kaverin kanssa vaatteet kauppakeskuksessa, jonka jälkeen menimme viettämään aikaa puistoon lähellä, mihin haimme myös ruoat Macdonaldsista. Illalla kävin kylvyssä ja pakkasin lauantai aamun lähtöä varten.

Lauantai aamuna heräsin kuudelta, sillä meidän piti olla lähtenyt seitsemään mennessä. Ajoimme seuraavat melkein kolme tuntia Bundabergiin. Siellä menimme ensimmäiseksi museoon, missä tapasimme toisen vaihto-oppilaan hänen host-perheensä kanssa. Museon aiheena oli Bert Hinkler, joka lensi ensimmäisenä yksin Englannista Australiaan. Hän suunnitteli ja rakensi myös erilaisia lentovälineitä. Museossa oli myös mahdollista käydä Hinklerin talossa, jossa hän asui avovaimonsa Nancen kanssa Englannissa. Talo oli tuotu palasina Hinklerin kotikaupunkiin Bundabergiin, missä se rakennettiin uudelleen kasaan.  Kävimme samalla Bundabergin kasvitieteellisessä puutarhassa.

Tämän jälkeen menimme lounaalle seafood ravintolaan, jossa söin fish&chips aterian. Lounaan jälkeen menimme yöpaikallemme. Siellä menin käymään uimassa altaassa, minkä jälkeen menimme host vanhempieni kanssa kävelemään ympäriinsä. Näimme myös illan alkaessa tulla yhteisön rummutus tapahtuman, johon kuka vain sai osallistua. Haimme illalliseksi pizzaa eräästä ravintolasta ja sitten söimme sen huoneessamme.

Illallisen jälkeen valmistauduimme lähtemään ABBA bändiä esittävän bändin esitystä katsomaan. Esityksen jälkeen palasimme yöpymispaikkaamme ja menimme nukkumaan. Esitys oli mahtava ja oli upeaa päästä katsomaan lempibändin kappaleiden esittämistä, vaikka esitetyt ruotsalais aksentit olivatkin melko koomiset ja bändin rumpalin nimi oli IKEA ja basistin nimi oli Volvo.

Sunnuntaina päivä alkoi aamupalalla huoneemme parvekkeella, minkä jälkeen menimme läheiseen tuulimylly kahvilaan. jossa toinen vaihto-oppilas ja hänen host-perheensä söivät aamupalan. Sen jälkeen menimme rantaa katsomaan ja menimme uimaan Majun ja hänen host-siskonsa Claran kanssa mereen. Sen jälkeen menimme käymään inkivääri tehtaassa, katsomassa Rommi tehdasta ulkoa ja lounaalla Macdonaldsilla. Sitten ajoimme kotiin, missä purin laukkuni, kirjoitin tämän teen huomisen lounaani ja laitan muutenkin kaiken valmiiksi viimeistä kouluviikkoa varten ennen kahden viikon kevät lomaa. Ihana viikko taas takana päin!

1. 😍😍

Mitä siis ovat nuo pullot(?) joita kartan mukaan tuodaan Suomeen asti?

2. Hyvää kohta alkavaa lomaa! 😍 t. Kristiina

3. :) Varmaan hyvä se Abba! :) Ja kaikki muu mielenkiintoista.