Kevät lomani Australiassa (toinen viikko)

Kevät lomani Australiassa

(toinen viikko)

Tämä viikko alkoi vauhdikkaasti maanantaina ajettuamme ensin hot äitini kanssa noin kuusi tuntia kotiin Gladstoneen Sunshine Coastilta. Kävimme vierailemassa nopeasti inkivääri tehtaalla ja  pähkinä tehtaalla. Matkalla pysähdyimme kaupunkiin nimeltä Childers, siellä kävimme apteekki museossa, jossa saimme pienen esittelyn paikasta ja sen historiasta. Sitten ostimme lounasta ja jatkoimme matkaa. Matkalle sattui muutamia tietöitä sekä yksi pysähdys tuli tulipalon takia, joka tapahtui tien lähellä mutta oli saatu jo kontrolloitua kun me sen ohitimme. Kotiin päästyämme vaihdoin vaatteet ja sitten host äitini vei minut yhden luokkakaverini Bogan - aiheisiin juhliin. Tämä tarkoittaa siis hyvin australialaista, joka kuulemma on lähinnä flanelli paita, varvastossut ja farkku shortsit. Juhlista tultuani menin melko suoraan nukkumaan.

Tiistaina alkoikin sitten tämä loma rauhoittumaan. Molemmat host vanhempani palasivat töihin ja minä vietin ihanan rennon päivän kotona itsekseni. Keskiviikkona host äitini oli kotona ja hänen piti mennä joillekin asioille kaupunkiin ja niin piti minunkin, joten hän otti minut mukaansa. Menin siis ostamaan hammastahnaa, koska host isäni oli löytänyt hammastahnan jossa oli KSYLITOLIA. Täällä on kyllä ksylitoli tuotteita ikävä :D. Hammastahnan ostettua kävin ostamassa postimerkkejä, jotta niitä tarvitessani minulla olisi muutama. Sitten kävin kirjastosta, josta sain lainattua pari lempi kirjaani. Söin lounasta Coffee Club ravintolassa. Syötyäni kävelin satama-alueelle, jossa luin kirjaani. Host äitini haki minut sieltä ja loppu päivän vietimme kotona. Illalla opetin vielä korttipelin kolme korttia host äidilleni.

Torstaina olin taas yksin kotona ja ensin rennosti vain makoiltuani sekä elokuvan katsottuani lähetin parille kaverille viestin, jos he haluaisivat tehdä jotain. He siis asuvat ihan lähellä nykyistä kotiani. Päätimme kävellä syömään lounasta. Kävimme siis syömässä ja toinen tytöistä sanoi, että minun täytyy kokeilla jäätelöä, joka ei kylläkään näytä jäätelöltä. Se poksahteli niin sanotusti hauskasti pään sisällä ja oli kyllä ihan hyvää. Muuta ihmeellistä en oikeastaan sinä päivänä tehnyt.

Perjantaina minun oli tarkoitus esittää rotari klubilleni esitelmäni itsestäni sekä Suomesta. Muutamia teknillisiä ongelmia oli alkuun ja pariin otteeseen todettiin, että täytyy jättää ensi kertaan, mutta viimein saatiin esitelmä toimimaan oikein hyvin. Esitys meni hyvin, vaikka kuvailinkin glögiä "joulun makuiseksi", kun joku kysyi miltä se maistuu. Kaikki saivat siitä ainakin hyvän naurun ;D. Muuten sen päivän käytin rennosti kotona.

Lauantaina aamupäivällä lähdimme host vanhempieni kanssa vierailemaan paikallista ulkona pidettävää taidegalleriaa. Taidegallerian jälkeen pysähdyimme retro/vintage/antiikki ruokapaikassa/kaupassa. Sieltä menimme host isäni tädin luokse katsomaan poneja, joita pääsin harjaamaan. Siellä pääsin myös ruokkimaan (suomeksi isohuiluvaris) Magpieta! Heiltä ajoimme kotiin ja vietimme loppupäivän kotona.

Sunnuntaina vietimme kivan koti päivän ja illalla menimme naapureille katsomaan NRL Grand Finale pelin ja grillaamaan. Eli siis Rugbya, joka on iso juttu täällä Australiassa. Ilta oli oikein mukava!

Maanantai, minulle viimeinen lomapäivä, on täällä yleinen lomapäivä jonka suurin piirtein kaikki saavat vapaaksi. Lähdimme siis aamulla padolle, missä tapasimme host vanhempieni ystäviä. He tulivat sinne Jet Ski:leillään. Toisella heistä oli myös mukanaan uimarengas, joka oli sidottu Jet Skihin ja jonka kyytiin tietenkin menimme. Huvimajassa, jossa söimme lounaamme ilmeni myös oleskelevan mattopyton käärme katossa. Loppupäivän lepäilimme kotona vietettyämme paljon aikaa ulkona.

Todella hyvä loma oli molempien mahtavien viikkojen osalta <3 Nyt huomenna takaisin kouluun, kesälomaa odottelemaan!

1. : )Kivaa! Varo niitä ylhäältä päin vaanivia käärmeitä. :)