Krokotiileja ja kameleita

Krokotiileja ja Kameleita

Koulussa taa, viikko oli aika hiljainen ja meni aikalailla koulun taas käynnissä oloon totuttautumiseen. Tiistaina en siis oikeastaan tehnyt muuta kuin ollut kotona. Keskiviikkona kävin koulun jälkeen kaupassa hoitamassa muutamia asioita, mutta loppu päivän olin vain kotona.

Torstaina menin Rotary Gladstone klubin illallis kokoukseen. Siellä tapasin tulevan host-perheeni eli host-äitini Suen. Hänen luokseen muutan 23päivä ensi kuuta eli marraskuuta. Hän  vaikuttaa oikein mukavalta ja asuu mukavalla paikalla kaupunkia. Alue on hyvin eri siitä missä asun nyt, mutta tiedän alueen silti aika hyvin. Tällä hetkellä asun siis Clintonissa, joka on asuinalue jossa ei oikeastaan ole muita kuin kotitaloja. Muutan Eastshoren lähelle, josta pystyn siis kävelemään eri ruoka paikkoihin, pieniin kauppoihin, kirjastoon ja satama-alueelle. Odotan sitä siis innolla. Kokemuksesta tulee erilainen, mutta sehän on se ideakin!

Kokouksessa oli myös vieraileva puhuja, joka oli poliisi etsivä. Hän oli tullut kertomaan oman hyvin kiinnostavan ura polkunsa klubille. Kokouksessa tapasin myös paljon uusia rotareita, jotka kaikki vaikuttivat oikein mukavilta. Uusi host-äitini kuuluu siis tähän klubiin, joten tulen suurella todennäköisyydellä osallistumaan heidän muihinkin kokouksiin.

Perjantaina en oikeastaan taas tehnyt mitään. Lauantaina menimme host-vanhempieni ja toisen vaihto-oppilaan Majun kanssa Rockhamptoniin ja Yeppooniin. Aamulla pysähdyimme Rockhamptonissa, koska host-äitini halusi päästä näkemään lapsi simpanssin, jota hän ei vielä ollut nähnyt. (Tarvitsimme myös kipeästi toista kahvikupillista kaikki.)

Jatkoimme matkaa Yeppooniin päin, missä matkan varrella oli krokotiili farmi ( https://www.koorana.com.au ), johon meidän oli tarkoitus mennä kierrokselle. Olimme kuitenkin myöhästyneet ensimmäiseltä kierrokselta, joten jatkoimme vähän matkaa pieneen kaupunkiin nimeltä Emu Park, siellä söimme piknik lounaan ja kävelimme katsomassa muistomerkkiä sekä ´laulavaa laivaa´, joka on siis vene patsas jossa on mastossa pieniä reikiä eli silloin kun tulee se ´laulaa´.

Lounaan jälkeen lähdimme takaisin krokotiili farmille, jossa saimme hyvin kiinnostavan sekä viihdyttävän kierroksen. Lopussa pääsi myös pitelemään nuorta krokotiilia. Krokotiili farmin jälkeen menimme Yeppooniin, jossa kävelimme pienten markkinoiden läpi. Kävellessämme takaisin päin kävelimme rannan kautta, missä oli mahdollista päästä pienelle kameli ajelulle. Sitten menimme ´Laguuniin´ uimaan. Uimisen jälkeen menimme syömään vielä illallista ja sitten ajoimme erittäin hyvän päivän jälkeen ´kotiin´.

Nyt sunnuntaina vietimme mukavaa koti päivää ja keräsimme voimia jälleen alkavaan viikkoon :D