Tanssiaisia ja valkoisia rantoja

Tanssiaisia ja Valkoisia Rantoja

Takana aivan upea viikko! Maanantaina koulun jälkeen vaihtoasiamieheni Gloria tuli hakemaan minua 'rotakids' tapaamiseen, jossa oli siis alakouluikäisiä rotareita, aikuisia rotareita eri klubeista sekä rotari lasten vanhempia. Söimme siellä illallista, jonka jälkeen pidin pienen puheen jossa kerroin vaihto-oppilaaksi tulemisesta ja sellaisena olemisesta. Puhe meni oikeastaan oikein onnistuneesti.

Tiistaina menimme Majun, hänen entisten host vanhempiensa Richardin ja Siddin kanssa katsomaan Majun lukion tanssiaisiin saapumista. Täällä on siis tapana, että oppilaat saapuvat hienoilla autoilla ja väkijoukko katsooja taputtaa viimeisen vuoden oppilaiden kulkiessa punaista mattoa pitkin tanssiaisiin.

Keskiviikkona näimme Majun kanssa kaupoilla koulun jälkeen ja vietimme siellä hetken aikaa. Sitten menimme katsomaan vielä minun lukioni tanssiaisiin saapumista katsomaan.

Torstaina vietimme hots isäni Kelvinin 52- vuotispäivää. Menimme illalla syömään Hog´s Breath Cafe- ravintolaan host-perheeni ja Kelvinin isän kanssa.

Perjantaina menin aamulla rotari klubini kokoukseen, joka on siis perjantai aamupala. Noin yhdentoista maissa päivällä Majun uudet host-vanhemmat Helen ja Carl (minun kolmannet host-vanhemmat) tulivat hakemaan minut, jonka jälkeen haimme Majun ja sitten aloitimme matkamme Keppel saarta kohti. Ajoimme ensin kaksi tuntia Yeppooniin, missä Carlin serkun ja hänen aviomiehensä veneellä matkasimme saarelle.

Lauantaina söimme aamupalaa ja sitten suuntasimme rannalle uimaan. Uimisen jälkeen lähdimme pienelle kävelylle, jonka jälkeen menimme jälleen uimaan. Lounastimme ruoka paikassa lähellä rantaa. Syömisen jälkeen menimme makoilemaan varjoon rannalle. Illalla näimme ihmeellisen auringonlaskun, jonka jälkeen söimme illallista pienellä mökillämme ja vain nautimme ihanasta illasta.

Sunnuntaina aamupalan jälkeen keräsimme tavaramme ja lähdimme takaisin Carlin serkun ja hänen miehensä veneelle. Pääsimme Majun kanssa snorklaamaan Great Barrier Reefille, jota on siis jo tuolla alueella. Näimme paljon isoissa parvissa olevia pikkukaloja, upean ison kilpikonnan, muita kaloja ja korallia. Vietimme aikaa sillä tavalla uiden iltapäivään asti, jolloin lähdimme veneellä takaisin Yeppooniin. Aallot olivat todella suuria ja heittelehdimme paljon, mutta pääsimme silti rantaan oikein hyvin. Muutenkin oli tosi tuulista koko viikonlopun ajan. Yeppoonista lähdimme sitten ajelemaan "kotiin" eli Gladstoneen päin.

Nyt alkaa sitten uskomattoman viikonlopun jälkeen viimeinen viikko ensimmäisen host perheeni kanssa :)