Hervey Bay

Viime viikko kului siis Hervey Bayssa vaihto-oppilaiden kanssa. Maanantaina meillä oli vapaa-aikaa koko päivän. Me tytöt siis yövyimme rotari pariskunnan b&b:ssä eli heidän alakerrassaan, meitä on seitsemän. Kolme poika vaihto-oppilasta yöpyivät viikon ajan toisen rotarin luona. Maanantai aamuna pojat siis tuotiin meidän asunnollemme. Ennen keskipäivää menimme käymään koko porukka rannalla uimassa. Päivä oli tosi tuulinen, vaikka se onkin epänormaalia kuulemma tälle paikkakunnalle ja tuulesta johtuen merellä oli paljon isoja aaltoja. Tulimme takaisin lounaalle, jonka jälkeen me tytöt lähdimme kävelylle muutaman kilometrin päähän isolle laiturille. Illalla menimme rotarien järjestämälle grillaus illalliselle.

Tiistaina aamupäivällä menimme ratsastamaan parin tunnin ajaksi. Tulimme takaisin ja minä menin muutaman muun tytön kanssa syömään lounasta Subwayhin, kävimme myös kaupassa ostamassa pinssejä bleisereitämme varten. Iltapäivällä menimme joululaulu tilaisuuteen yhden vaihto-oppilaan koululle, jossa hän soitti koulun orkesterissa viulua.

Keskiviikkona retkemme Fraiser Islandille alkoi aamulla ensin bussimatkalla satamaan ja sitten lautalla tälle saarelle. Saarella nousimme bussiin, joka kuljetti meitä koko päivän kiertueella. Bussi kyyti saarella hiekalla oli hyvin, hyvin hyppivää, kuoppaista kyytiä. Se oli siis hyvin erilaista ja todella hauskaa. Kävimme saarella uimassa koskessa ja järvessä, meressä ei oikein kannata uida koska siellä on paljon haita ja muita mereneläviä. Tullessamme takaisin Heather oli tuonut meille pizzaa illalliseksi, jonka jälkeen pojat menivät hänen mukanaan takaisin hänen luokseen. Me tytöt menimme vielä jäätelölle.

Torstai aamupäivällä menimme banaani ajelulle, eli jetski veto perässään banaanin näköistä kelluvaa juttua, jonka päällä meidän oli sitten tarkoitus pysyä. Sen jälkeen käytimme suppilautoja ja kajakkeja samasta paikasta. Me tytöt söimme lounasta Subwaysta ja pyörähdimme kaupoissa ennen takaisin asunnolle suuntaamista. Asunnolla vain lepäsimme hetken aikaa ja katsoimme elokuvan. Illalla kävimme vielä kävelyllä kauppaan ostamaan nachoja.

Perjantaina oli Suomen itsenäisyyspäivä, joten kävin rannalla ottamassa pari kuvaa Suomen lipun kanssa. Meillä oli taas vapaa päivä ja aamupäivällä me tytöt lähdimme kävelylle. Muutamat työt halusivat käydä kaupassa ja samalla satuimme kävelemään Heatherin työpaikan ohitse, joten pysähdyimme tervehtimään häntä. Illalla menimme Food and Groove tapahtumaan, jossa söimme illallista.

Lauantaina pakkasimme tavaramme ja siivosimme asunnon. Ennen kuin Heather tuli hakemaan meitä menimme vielä pyöräillen McDonaldsiin hakemaan lounasta. Takaisin tultuamme Heather oli poikien kanssa hakemassa meitä ja vei meidät sitten bussiasemalle. Bussi vei meistä suurimman osan Maryboroughiin, josta lähti juna Rockhamptoniin. Minä ja Maju jäimme pois Gladstonen kohdalla. Purin tavarani, enkä oikeastaan tehnyt sen jälkeen enää mitään lauantaina.

Sunnuntaina host-äitini äiti, entinen aviomies, tytär ja hänen puolisonsa tulivat lounaalle. Koristelimme kuusen täällä. Katsoimme myös The Grinch elokuvan host sisareni kanssa. Illalliselle menimme host äitini, hänen tyttärensä ja tämän puolison kanssa läheiseen ravintolaan. Illalla katsoimme host äitini kanssa vielä yksin kotona elokuvan.

Aivan ihana viikko siis takana! Oli todella hauskaa päästä viettämään paljon aikaa muiden vaihto-oppilaiden kanssa ja näkemään myös uusi paikka Australiasta :D

1. Kivaa ja kesäistä ohjelmaa. Me täällä Suomessa "nautimme" n. +5 asteisesta säästä kevyessä sateessa :)