2020

Näin alkoi sitten viimeiset päivät viime vuosikymmentä. Kolmaskymmenes päivä eli maanantai sujui Movie Worldissa Majun kanssa hauskaa pitämässä. Aamulla meidät heitettiin juna-asemalle, mistä sitten nousimme kahdestaan junaan, joka vei meidät Gold Coastille, missä sitten menimme Movie Worldiin. Vietimme siellä käytännössä koko päivän satojen tai tuhansien muiden huvittelijoiden kanssa. Illan alkaessa palasimme Brisbaneen junalla.

Tiistaina, uuden vuoden aattona, meille tuli host perheen perhettä sekä ystäviä illalla juhlimaan vaihtuvaa vuotta. Myös ystäväni Silja, Suomesta tullut vaihto-oppilas, joka asuu Brisbanessa pääsi viettämään vuoden vaihdosta kanssamme! Keskiyön lähestyessä menimme läheiselle kukkulalle ja katsoimme ilotulituksia vuoden vaihtuessa.

Keskiviikkona vietimme päivän Siljan sekä brasialaisen vaihto-oppilaan Lorenan kanssa. Menimme ensin aamulla kolmestaan ennen Lorenan tapaamista Mount Coot-tha vuorelle, josta näimme melkein koko Brisbanen. Sieltä tultuamme menimme keskustaan, jossa tapasimme Lorenan. Kävelimme Story Bridgelle, menimme city catilla (ns. vesibussi) South Bankiin, josta sitten kävelimme Kenguru Pointille, josta ihailimme jälleen maisemia. Sitten veimme Siljan takaisin hänen host perheensä luokse.

Torstaina aamupäivällä menimme Majun kanssa keskustaan. Kävimme uimassa South Bankissa ja vain kävelimme ympäriinsä. Suuntasimme takaisin asunnolle neljän aikoihin, jotta ehdimme valmistautua lähtemään esitykseen "Australia Outback Spectacular" , jossa siis söimme illallisen ja samaan aikaan edessämme esitettiin pieni näytelmä. Se kertoi australialaisista maanviljelijöistä ja esityksessä esiintyi hevosia, joiden avulla tehtiin hienoja ohjelmanumeroita.

Perjantaina, viimeisenä kokonaisena päivänä Brisbanessa, menimme keskustaan Majun kanssa, missä tapasimme Siljan, sekä muita hänen sekä toisen Brisbanen piirin vaihto-oppilaita. Vietimme päivän yhdessä heidän kanssaan. Illalla olimme Majun kanssa kahden kotona, meidän piti vahtia koiraa host perheen mennessä sukulaisensa syntymäpäivä illalliselle. Söimme sushia ja pakkasimme tavaroita seuraavan aamun lähtöä varten.

Lauantaina alkoi siis matka kotiin. Istuimme autossa Majun, Carlin ja heidän koiransa Chilin kanssa noin seitsemän tuntia, kunnes saavuimme takaisin Gladstoneen. Muuta ei oikeastaan tullut sinä päivänä tehtyä. Purin tavarani, kun pääsin kotiin, siinä se.

Sunnuntaina vietin päivää kotona, kunnes iltapäivällä menimme käymään Tannum Sands rannalla host äitini kanssa. Kävimme vain kävelemässä rantaa pitkin ja sitten haimme fish´n chips aterian illalliseksi.

Meillä oli siis mahtava reissu Brisbanessa ja nautin suuresti joka hetkestä! Nyt olen palannut Gladstoneen ja minulla ei ainakaan vielä ole oikein suunnitelmia viimeisten loma viikkojen ajaksi. Mutta ainakin tähän asti ollut tosi hyvä kesäloma :D

1. Brisbanessa ollut sulla kivaa seuraa ja näköjään siellä on vaikka mitä nähtävää!