Salille ja Brisbaneen

Maanantaina, 13.1, aloitimme salilla käynnin Majun kanssa. Hänen host äitinsä, tuleva host äitini, Helen vei meidät salille, jossa hän käy. Aamulla suuntasimme siis sinne. Salilla käynnin jälkeen Maju tuli nykyiseen kotiini, teimme guacamolea ja katsoimme elokuvan.

Tiistaina kävin taas aamulla salilla Majun ja Helenin kanssa. Iltapäivällä host äitini tultua kotiin menimme käymään kaupoilla hänen kanssaan. Keskiviikkona suuntasimme jälleen aamulla salille Majun ja Helenin kanssa. Lounas aikoihin counselorini Gloria tuli hakemaan minut ja menimme "Mid day" rotari klubin kokoukseen, jossa söimme ja kerroin vähän itsestäni sekä Suomesta. Lounaan jälkeen Gloria heitti minut kirjastolle, missä tapasin kaksi muuta vaihto-oppilasta piiristäni, jotka asuvat Bundabergissä eli parin tunnin ajomatkan päässä Gladstonesta. Illalla suuntasimme ulos illalliselle host äitini kanssa.

Torstaina aamulla menin jälleen lääkäriin uusien tulehtuneiden ihottumien takia ja sain lääkekuurin. Kävimme myös kaupassa, jonka jälkeen söin aamiaisen kotona ennen kuin minut tultiin taas hakemaan salille. Iltapäivällä ensimmäinen host äitini tuli hakemaan minut ja vietin illan heidän luonaan, missä pääsin tapaamaan host siskoni joka oli muutama päivä sitten palannut vaihdostaan Tanskasta.

Perjantaina menin "Bunnings sausage sizzle" eli rotari klubini pitämälle ns. nakkikioskielle, jota he pitävät aamuisin Bunnings kaupan edessä kerätäkseen rahaa. Olin siellä noin tunnin, alkoi satamaan eikä ollut paljon asiakkaita, jonka jälkeen Helen ja Maju tulivat hakemaan minua ja suuntasimme salille. Salilla olon jälkeen pakkasin tavarani alkavaa Brisbanen reissua varten. Iltapäivällä Maju tuli Helenin kanssa jälleen hakemaan minua sekä tavaroitani. Menimme illalliselle Majun ensimmäisen host perheen luokse, missä pääsimme tapaamaan Lilyn, joka oli muutama päivä sitten tullut takaisin vaihdostaan Puolassa. Yöksi menin Majun luokse.

Lauantaina viiden maissa aloitimme ajomatkan Brisbaneen. Noin seitsemän tunnin jälkeen pääsimme perille ja menimme motelliimme. Ensimmäisenä hetken maattuamme menimme hotellin, jossa motelli huone siis oli, salille. Suihkujen oton jälkeen, valmistauduttuamme, lähdimme syömään illallista. Illallistimme Helenin, Majun ja Helenin tyttären Jennan kanssa mukavassa italialaisessa ravintolassa. Syötyämme kävelimme keskustassa ja menimme jälkiruoka juomille.

Sunnuntaina aamulle menimme aamupalalle, jonka jälkeen pyörimme vähän kaupoissa. Kävin Majun kanssa päivällä myös elokuvissa katsomassa elokuvan "Little Women". Carl, Majun host isä, tuli hakemaan meidät elokuvista ja vei meidät eat streetille, joka on siis paikka jossa on paljon erilaisia ruokakojuja. Söimme siellä sitten illallista. Ajomatkalla takaisin kävimme paikassa, josta näki hienon kaupungin. Illan vietimme Majun kanssa kahdestaan huoneessa Helenin ja Jennan ollessa yöhön asti Elton Johnin keikalla.