Arkea ja Vaihto-Oppilaita

Maanantai sujui normi rutiinilla, aamulla kouluun, siellä normi päivä. Koulusta bussipysäkille ja bussilla salille. Majun kanssa urheilua ja sitten kotiin. Samalla tyylillä meni tiistai sekä keskiviikko.

Torstai oli samanlainen päivä, mutta illemmalla host sisareni tuli hakemaan minua. Me menimme hakemaan meksikolaista ruokaa, jonka jälkeen menimme heille ja katsoimme elokuvan. Myöhemmin he heittivät minut kotiin. Perjantaina koulun ja salilla käynnin jälkeen pakkailin vain tavaroitani lauantaita ja sunnuntaita varten.

Lauantai aamuna ensimmäisen host perheeni vanhemmat, sekä host sisareni Hannah, joko oli vaihdossa Tanskassa, tulivat hakemaan minua. Näin sitten aloitimme parin tunnin ajon Rockhamptoniin. Rockhamptonissa pysähdyimme käymään parissa kaupassa ja syömässä lounasta. Jatkoimme matkaa vielä noin 20min ajan ja sitten pääsimme Capricorn Caves nimiselle retkintä alueelle. Siellä oli siis yhden yön kestävä ´Debrief´. Siellä oli siis kaikki tällä hetkellä Australiassa tässä piirissä olevat vaihtarit, australiaiset vaihtarit jotka tulivat muutama viikko sitten kotiin ja heidän vanhempansa. Tapahtuman oli tarkoitus pääasiassa koota australialaiset vaihtarit koolle, jossa he sitten kertoivat vaihdostaan.

Lauantaina saavuttuamme kaikki vaihto-oppilaat esittelivät itsensä, kerroimme mistä olimme kotoisin ja he kertoivat, missä olivat olleet. Tämän jälkeen me  Australiaan tulleet lähdimme seikkailemaan vuoren luoliin. Periaatteessa siis kiipesimme vuorta sen sisäpuolelta. Suoritimme myös reittejä, jotka olivat hyvin ahtaita ja pieniä, eli siis ryömimme sekä konttasimme paljon. Sinä päivänä satoi myös hyvin paljon ja koko paikka oli hyvin märkä. Lika myös joka tarttui myös vaatteisimme, sen lisäksi että olimme kauttaaltamme kastuneita, oli kuulemma paljolti lepakon ulostetta. Hyvin erilainen ja uusi kokemus, mutta lopulta reissu oli todella hauska ja hyvä muisto. Maisemat ylhäällä olivat myös erittäin upeat.

Vuoren sisällä olon jälkeen, ollessamme täysin märkiä jo valmiiksi, pienen letkulla huuhtelun jälkeen hyppäsimme kaikki suoraan retkeilyalueen altaaseen. Siellä hetken oltuamme kävimme suihkussa ja sitten menimme kuuntelemaan esityksiä vanhojen vaihto-oppilaiden vaihto vuosista. Tämän jälkeen meillä oli illallinen, mistä menimme kierrokselle saman vuoren sisälle, missä olimme viimeksi seikkailleet. Tällä kertaa kierros oli lyhyempi, eikä siihen kuulunut ryömimistä missään. Kierroksen jälkeen meillä oli vain loppu ilta vapaata.

Sunnuntai aamuna suuntasimme aamupalalle seitsemän aikoihin. Sen jälkeen loput australialaiset vanhat vaihtarit tekivät esitelmänsä vuodestaan. Meillä tämän hetken vaihtareilla oli sen jälkeen pikku juttutuokio muutaman rotarin kanssa, jossa keskustelimme siitä miten kaikilla menee. Kävimme nopeasti paikan matkamuisto kaupassa. Sitten vedimme rotaritakit yllemme, katsoimme vanhojan vaihtarien saadessa todistuksensa ja sitten otettiin kuvia. Kuvien jälkeen pakkasimme tavaramme ja siirryimme autoihin. Kotiin päästyäni noin tunnin päästä menin host sisareni luokse, missä sitten söimme illallista.

Alkuviikko oli siis hyvin rauhallinen, mutta kyllä sitten viikonloppuna olikin taas tekemistä :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Muutto toiseen host perheeseen

Ensimmäiset kaksi viikkoa uudessa host perheessä