Flunssa ja Agnes Water

Maanantaina, 10.2,  alkoi siis viikko. Olin joo viikonloppuna ollut vähän flunssan kourissa, mutta päätin kuitenkin mennä kouluun. Meillä oli koulussa valokuvaus päivä, joten koko päivä meni melkein siinä kuvien ottamis sähläyksessä.  Päivä oli siis hyvin rento koulutyön kannalta. Iltapäivällä tunsin oloni edelleen kipeäksi, joten päätin mennä vain suoraan kotiin salille menon sijasta. Tiistaina sekä keskiviikkona pysyin kotona vuorokauden ympäri flunssastani parantuessa.

Torstaina menin taas kouluun. En taaskaan mennyt salille koulun jälkeen, koska totesimme Majun kanssa, että enää näin loppuviikosta ei ollut järkeä maksaa koko viikosta. Menimme siis sen sijasta syömään. Illalla kotona pakkailin tavaroitani viikonloppua varten.

Perjantaina, ystävänpäivänä, aamulla tuleva host äitini Helen, Majun nykyinen, tuli hakemaan Majua kouluun viedessään tavaroitani  viikonloppua varten. Koulun jälkeen he tulivat hakemaan minua ja aloitimme ajomatkan Agnes Water rantakylään, jossa vietimme viikonlopun. Perjantaina perille päästyämme menimme Majun kanssa hotellin uima-altaalle uimaan. Uimisen jälkeen söimme illalliseksi fish&chips ruokaa, jonka Helen oli käynyt ostamassa.

Lauantaina aamulla söimme aamupalan huoneessa ja sitten suuntasimme "Larc" nimisen aluksen luokse, joka vei meidät koko päivän kestävälle kierrokselle. Larc on siis periaatteessa venepyörillä, joita amerikkalaiset käyttivät Vietnamin sodassa, jos oikein muistan. Nyt sitä kuitenkin käytettiin tätä kierrosta varten, joka vei meidät lähi saarelle, jossa kävimme majakalla, samalla opimme paljon paikan historiaa ja kierroksen lopuksi menimme hiekkalautailemaan 'sand boarding'. Hiekkalautailu oli tosi kivaa, mutta kävelymatka ylös hiekalla oli tuskaista, jos totta puhutaan. Hiekka oli kuin kuumilla hiilillä olisi yrittänyt kävellä, eli sitäkin mahtavampi olo kun pääsi liukumaan veteen! Illalla menimme ulos syömään.

Sunnuntaina aamupalan syötyämme pakkasimme tavaramme, kirjauduimme ulos hotellista ja suuntasimme rannalle. Siellä minä ja Maju osallistuimme surffi tunnille. Opetus kesti noin kaksi tuntia. Meillä oli paljon hauskaa ja nautimme ihanasta kylpyvedeltä tuntuvasta merivedestä. Surffauksen jälkeen menimme syömään lounasta, ennen kuin sitten aloitimme kotimatkan. Kotiin päästyäni en oikeastaan tehnyt mitään, purin tavarani ja valmistuin vaan seuraavana päivänä alkavaan viikkoon.

1. Kiitos hauskasta tarinasta! On se hiekka varmaan tosi kuumaa ja vesi virkistävää. :)